Nekad nummerflytt: Kontantkort
Om du har ett kontantkort och vill göra en nummerflytt till Vimla behöver du registrera det på ditt personnummer. Kontakta oss efter att det är gjort så gör vi ett nytt försök att flytta ditt nummer till oss.
Hur du registrerar ditt kontantkort hos de olika operatörerna ser du här nedan:
Telenor
Alternativ 1: Via SMS - Skicka ett SMS med texten ”REG” mellanslag PERSONNUMMER till 222 (tex ”REG 1122334455”) från kontantkortet du vill registrera. Ditt kontantkort registreras då direkt.
Alternativ 2: Ring till Telenors kundservice på 020-222 222
Alternativ 3: Logga in på Mitt Telenor och registrera kontantkortet.
Alternativ 4: Besök en Telenorbutik och ta med dig kontantkortet samt legitimation.
Telia
Alternativ 1: Gå in på "registrera refill" och följ instruktionerna
Alternativ 2: Ring 454 och följ instruktionerna
Alternativ 3: Ring till Telias kundservice på 90 200
Comviq
Alternativ 1: Gå in på Registrera kontantkort och följ stegen
Alternativ 2: Gå till Comviq och logga in på ditt konto och klicka Registrera
Tre (3)
Alternativ 1: Via SMS - SMS:a KONTANT till 72000 från kontantkortet du vill registrera. Du kommer då få en länk till registreringen som svar.
Alternativ 2: På Mitt 3 Logga in på Mitt3
Alternativ 3: Kontakta 3 Kundservice på 0771-735 300
Halebop
Alternativ 1: Gå in på Mitt Halebop. När du är inloggad går du till fliken Abonnemang och sedan trycker du på kugghjulet till höger om Lägg till kontantkort.
Alternativ 2: Per telefon - Ring till 148 från kontantkortet du vill registrera. Du kommer att behöva den 20 siffriga koden som står på SIM-kortet för att kunna slutföra registreringen.
Lycamobile
Alternativ 1: Gå in på User registration och registrera kontantkort.
Alternativ 2: Ring *105# från kontantkortet du vill registrera. Du kommer att behöva PUK-koden som står på SIM-kortet för att kunna slutföra registreringen.