Sony
Hitta till inställningarna genom att klicka på: Inställningar > Mer > Mobila nätverk > Åtkomstpunktsnamn
Klicka på de tre prickarna längst upp till höger på skärmen och sedan “Återställ standardinst.” för att först återställa dina inställningar och hämta nya. Om du nu ser "Internet" och "MMS" enligt bilden nedan är du klar att testa så att det fungerar. Om det inte ser ut enligt nedan, dvs att det står “Telenor mobilsurf" och "services.telenor.se” så behöver du fortsätta till nästa steg.
Om det fortfarande inte fungerar efter återställningen raderar du dina befintliga APN profiler, dvs båda två om du har flera genom att klicka på de 3 prickarna och sedan radera. Nu ska vi fylla i nya APN manuellt.
Lägg till nya APN för internet genom att klicka på "+" uppe till höger på skärmen och fyll sedan i enligt nedan. När du är klar klickar du på de tre prickarna högst upp till höger igen och väljer "spara".
OBS: Autentiseringstyp/ Verifieringstyp behöver i vissa telefoner fyllas i och ska då vara PAP på både Internet och MMS.
Lägg till nytt APN för MMS genom att klicka på "+" uppe till höger på skärmen och fyll sedan i enligt nedan. När du är klar klickar du på de tre prickarna igen och väljer "Spara".
Nu är du klar och har nya APN-inställningar för både internet och MMS. Starta om telefonen och säkerställ att det fungerar.
Om du har fler frågor eller behöver vidare hjälp logga in på Mitt Vimla för att chatta med oss eller starta ett supportärende. Ange även vilken telefonmodell du har samt bifoga bilder på dina APN-inställningar.