OnePlus
Du hittar till inställningarna genom att gå till: Inställningar > Sim & Nätverk > Sedan den simkortsplats som du har Vimlasimkortet i > Accesspunkter / Åtkomstpunktsnamn
Klicka på de tre prickarna längst upp till höger på skärmen och sedan “Återställ standardinst.” för att först återställa dina inställningar och hämta nya. Om du nu ser "Internet" och "MMS" enligt bilden nedan är du klar att testa så att det fungerar. Om det inte ser ut enligt nedan, dvs att det står “Telenor mobilsurf" och "services.telenor.se” så behöver du fortsätta till nästa steg.
Om det fortfarande inte fungerar efter återställningen raderar du dina befintliga APN profiler, dvs båda två om du har flera genom att klicka på de 3 prickarna och sedan radera. Nu ska vi fylla i nya APN manuellt.
Internet:
Lägg till nytt APN för internet genom att klicka på “+ tecknet” upp till höger på skärmen och fyll i enligt nedan. När du är klar klickar du på de tre prickarna längst upp till höger på skärmen och väljer “Spara”.
MMS:
Lägg till nytt APN för MMS genom att klicka på “+ tecknet” upp till höger på skärmen och fyll i enligt nedan. När du är klar klickar du på de tre prickarna längst upp till höger på skärmen och väljer “Spara”.
Nu är du klar och har nya APN-inställningar för både internet och MMS. Starta om telefonen och säkerställ att det fungerar.
Om det fortfarande inte fungerar är det dags att Chatta med oss så hjälper vi dig vidare. Ange vilken telefonmodell du har samt bifoga bilder på dina APN-inställningar.