SMS-problem
Följ denna guide om du har problem med att skicka SMS i din enhet:
1. Starta om din enhet utan SIM-kortet isatt.
2. Gå in på Mitt Vimla > Betalningar och säkerställ att du inte har någon förfallen faktura.
3. Dubbelkolla så att SMS-tjänsten är aktiverad i din enhet.
4. Se över så att du har rätt meddelandecentralnummer (SMSC) i din enhet. Såhär gör du det:
I en iPhone:
- Öppna telefonappen
- Knappa in *#5005*7672# och tryck på "lur".
- Dubbelkolla så att numret som visas på skärmen är “+46724400000”.
- Om numret är fel knappar du in **5005*7672*46724400000# och trycker på "lur".
I en Android:
- Gå till SMS-appen
- Klicka på Inställningar
- Klicka på fler Inställningar
- Klicka på SMS
- Klicka på Meddelandecentral
- Ange: +46724400000
5. Testa ditt SIM-kort i en annan enhet. Fungerar det i en annan enhet kan det vara något fel på enheten eller dess inställningar.
Fungerar det fortfarande inte efter du provat ovan steg vill vi att du chattar med oss och berättar vilka steg du provat så får du vidare hjälp av en supportexpert.
OBS! Om du befinner dig utomlands eller vill SMSa ett utländskt nummer behöver du först aktivera utlandstjänster inne på Mitt Vimla.