Doro
Hitta till inställningarna genom att klicka på: Meny > Inställningar > Nätverk och internet > Mobilnätverk > Åtkomstpunktens namn (APN)
Klicka in på "Internet" respektive "MMS" och säkerställ så att det ser ut enligt nedan inuti (Står det istället "Telenor Mobilsurf" eller "services.telenor.se" är inställningarna fel och behöver ställas in manuellt).
Inuti sidan för internet ska inställningarna se ut såhär:
Namn: Internet
APN: internet
Proxy: (Ej fastställt)
Port: (Ej fastställt)
Användarnamn: (Ej fastställt)
Lösenord: (Ej fastställt)
Server: (Ej fastställt)
MMSC: (Ej fastställt)
MMS-proxy: (Ej fastställt)
MMS-port: (Ej fastställt)
MCC: 240
MNC: 06
Autensieringstyp: (Ej fastställt)
APN-typ: default,supl
APN-protokoll: IPv4
APN-roamingprotokoll: IPv4
Aktivera / Inaktivera APN: Aktivera reglaget
Bearer: (Ej angiven)
MVNO-typ: IMSI
MVNO-värde: 24006
OBS! "Ej fastställt" eller "Ej angiven" är blanka rader och ska INTE fyllas i med text.
Inuti sidan för MMS ska inställningarna se ut såhär:
Namn: MMS
APN: mms
Proxy: (Ej fastställt)
Port: (Ej fastställt)
Användarnamn: (Ej fastställt)
Lösenord: (Ej fastställt)
Server: (Ej fastställt)
MMSC: http://mms.media
MCC: 240
MNC: 06
Autensieringstyp: (Ej fastställt)
APN-typ: mms
APN-protokoll: IPv4
APN-roamingprotokoll: IPv4
Aktivera / Inaktivera APN: Aktivera reglaget
Bearer: (Ej angiven)
MVNO-typ: IMSI
MVNO-värde: 24006
OBS! "Ej fastställt" eller "Ej angiven" är blanka rader och ska INTE fyllas i med text.
Nu är du klar och har nya APN-inställningar för både internet och MMS. Starta om telefonen och säkerställ att det fungerar.
Om du har fler frågor eller behöver vidare hjälp logga in på Mitt Vimla för att chatta med oss eller starta ett supportärende. Ange även vilken telefonmodell du har samt bifoga bilder på dina APN-inställningar.