Svar på frågor om Renewed
Har jag garanti på min telefon?
Javisst! Du har hela 12 månaders garanti och 14 dagars öppet köp.
För att ångra köpet på telefonen kontaktar du Renewed genom att maila till vimla@renewed.se och så återkommer Renewed till dig inom 24 timmar.
För hjälp med ditt Vimla-abonnemang kontaktar du vår support.
Hur kontrolleras telefonerna innan de läggs ut till försäljning?
Alla telefoner är noga kontrollerade, fabriksåterställda och renoverade vid behov. Renewed gör även en kvalitetskontroll på alla telefoner och ser till att din telefon är hel och ren innan den når dina händer.
Har Vimla några bindningstider, får jag bindningstid med Renewed mobil?
Nix pix! Vi på Vimla gillar inte bindningstider med nytt eller gammalt abonnemang tillkommer inga tråkiga bindningstider!
Vad betyder de olika skicken?
Nyskick = En telefon som nästan inte har några tecken på användning, likt en ny telefon. Skärmen är dock fri från sprickor och har en batterikapacitet på över 90 procent.
Mycket bra skick = En telefon i mycket bra skick och hög standard. Kan eventuellt ha några synbara tecken på användning. Skärmen är dock fri från sprickor och har en batterikapacitet på över 85 procent.
Bra skick = En telefon med måttliga tecken av användning som repor eller skrapmärken. Skärmen är dock fri från sprickor och har en batterikapacitet på över 80 procent.
Barn, 55+ eller studentabonnemang?
Självklart går det att kombinera Renewed med 55+, student och barnabonnemang.
För 55+ och student väljer du ett av abonnemangen som passar dig efter du valt telefon.
För barn väljer du en av ordinarie surfmängder och mailar efter du fått din orderbekräftelse till kampanj@vimla.se.
Betalar jag av min telefon hos Vimla?
Betalningen för ditt köp av din Renewed-telefon hanteras av Klarna och är alltså separat från betalningen av ditt Vimla-abonnemang. Via Klarna kan du antingen betala hela telefonen på en och samma gång eller välja att betala senare via faktura.
Kan jag dela upp Renewed-fakturan?
Jajamen! Du kan välja att dela upp dina betalningar på din telefon hos Klarna i 3, 6 eller 12 månader.
Med ditt Vimla-abonnemang kan du betala med faktura tillsammans med Billogram eller kortbetalning tillsammans med stripe. För att byta mellan metoderna loggar du in på mitt.vimla.se.
När får jag min telefon?
Din telefon packas och skickas iväg mellan 1-4 arbetsdagar från att du har beställt. Du får då ett mail med spårningsnummer som säger hur länge du behöver vänta på din telefon.
Behöver jag ett nytt SIM-kort till telefonen?
Nope. Vimlas SIM-kort är riktigt smarta och har tre storlekar i samma kort. Du trycker ut den storleken av SIM-kortet som passar din telefon. Vanligtvis är det den allra minsta storleken som passar Renewed-telefonerna.
Flytta med ditt nummer till Vimla eller få ett helt nytt?
Om du väljer att flytta in ditt nummer till oss flyttas det närmast möjliga datum vilket är 5 arbetsdagar framåt. Vill du ändra det hör du av dig till vår support.
Väljer du ett nytt nummer ser du i mailbekräftelsen från oss vilket nummer du har fått.
Behöver du mer hjälp med din Renewed telefon?
Kontakta Reneweds support genom att maila vimla@renewed.se så svarar de inom 24 timmar.
Om du har fler frågor eller behöver vidare hjälp gällande din beställning/abonnemang logga in på Mitt Vimla för att chatta eller starta ett supportärende med oss.