Hur byter jag abonnemang?
För att byta abonnemang loggar du in på Mitt Vimla och går till fliken Abonnemang.
När ändras mitt abonnemang?
Vid en uppgradering sker ändringen direkt och mellanskillnaden för datan läggs på abonnemangskostnaden nästkommande månad.
Exempel: Diana uppgraderar sitt abonnemang från 8 GB (160 kr) till 20 GB (240 kr) den 15e april.
Diana får då 12 GB (mellanskillnaden som tar dig från 8 GB till 20 GB) tillagt i sin befintliga pott på 8 GB och den nya surfmängden börjar gälla direkt.
Kostnaden för denna uppgradering (80 kr för 8 GB) läggs på kommande betalning, tillsammans med kostnaden för hela nästkommande månad (240 kr för 20 nya GB).
Detta resulterar då i en totalkostnad på 320 kr (80 + 240).
Vid en nedgradering av ditt abonnemang får du din nya abonnemangsnivå efter månadskiftet och nästa betalning blir då i enlighet med din nya abonnemangsnivå.
Vid en nedgradering förlorar du din sparade surf och får endast behålla surfen som motsvarar din nya surfnivå.
Exempel: Har du 27 GB sparad surf och nedgraderar till 8 GB får du endast ta med dig 8 GB av dessa 27 till kommande månader.
Är du över 55+, student eller används abonnemanget av en person som är under 18? kan du läsa mer om det HÄR. För att byta prisplan behöver du kontakta vår support som hjälper dig vidare