Avsluta ditt abonnemang
Du kan avsluta ditt abonnemang när du vill och det finns två sätt:
1. Du flyttar ditt nummer till en annan operatör. Ditt abonnemang hos oss avslutas automatiskt samma dag som nummerflytten sker. Har du även lagt in ett avslut på ditt abonnemang kommer avslutet ske först datumet när nummerflytten genomförs.
Du betalar alltid fullpris för en påbörjad månad oavsett när i månaden du väljer att flytta ut ditt nummer. Vår rekommendation är därför att du ber din nya operatör att flytta ditt nummer i slutet av månaden.
OBS! Du behöver alltså inte avsluta ditt abonnemang själv på Mitt Vimla om du ska flytta ditt nummer till en annan operatör.
2. Logga in på Mitt Vimla > Gå till Kontouppgifter > Klicka på avsluta abonnemang > Fyll i abonnemangets telefonnummer. Ditt abonnemang kommer att avslutas vid månadsskiftet och en avslutsbekräftelse skickas via e-post.
I vissa fall kan du få en faktura eller kortdragning även efter du avslutat ditt abonnemang. Det kan exempelvis vara kostnader för köpta betaltjänster eller utlandstrafik från din sista månad som debiteras i efterhand.
OBS! Tänk på att ditt telefonnummer endast är öppet för flytt till en annan operatör 30 dagar från och med att det är avslutat. Därefter tar vi över ägarskapet av numret.
Om du har fler frågor eller behöver vidare hjälp logga in på Mitt Vimla för att chatta med oss eller starta ett supportärende.