Pausa abonnemang
Ibland reser man bort en längre tid, använder abonnemanget säsongsvis eller helt enkelt inte behöver abonnemanget på ett tag. Då kan det vara skönt med en paus!
OBS! Att pausa sitt abonnemang innebär att du inte kommer kunna använda ditt abonnemang alls och därmed inte kunna ta emot samtal, SMS/MMS samt surfa.
Hur pausar jag mitt abonnemang?
Du pausar abonnemanget genom att logga in på Mitt Vimla > Kontouppgifter > Pausa abonnemang.
När pausas abonnemanget?
Pausen träder alltid i kraft vid nästkommande månadsskifte (pausar du i januari pausas ditt abonnemang den 1 februari).
Hur länge kan jag pausa?
Du kan ha ditt abonnemang pausat precis så länge du vill.
Hur tar jag bort pausen?
Du tar bort pausen genom att logga in på Mitt Vimla > Kontouppgifter > Avbryt paus. Pausen tas bort direkt och du bör ha en fungerande telefon igen inom 15 minuter (kan krävas en omstart av telefonen).
Kostar det något?
Det tillkommer en engångskostnad på 70 kr för att pausa sitt abonnemang. Kostnaden är för att du ska få behålla ditt telefonnummer. När abonnemanget väl är pausat betalar du ingenting för abonnemanget förrän pausen är borttagen.
Vad händer med min sparade surf och kampanjpris?
Eventuell extrasurf och kampanjer pausas inte tillsammans med abonnemanget utan löper vidare.
Vad händer med min tipsrabatt?
Eftersom ditt abonnemang inte är aktivt räknas du som inaktiv tipskompis vilket innebär att varken du eller din tipskompis får avdrag på månadsfakturan under tiden du är pausad.