Vanliga frågor innan beställning
Vad krävs för att jag ska kunna beställa ett abonnemang?
Du behöver ha tillgång till Mobilt BankID, vara folkbokförd i Sverige samt vara över 18 år för att kunna beställa ett abonnemang hos oss.
Gör ni en kreditupplysning?
Ja, i samband med att varje beställning påbörjas när man går vidare till betalningssteget görs en kreditupplysning som är giltig i 12 månader framåt.
Skulle du inte gå igenom kreditkontrollen kan du fortfarande slutföra din beställning genom att välja kortbetalning. Då kommer även utlands- och premiumtjänster vara inaktiverat på ditt abonnemang.
Kan jag välja ett nytt nummer?
Det går jättebra att välja ett nytt nummer när du gör en beställning på vimla.se/bestall. I steget Nummer klickar du i Ge mig ett nytt nummer och därefter väljer du ett av de nummer som dyker upp i listan.
Kan jag flytta med mitt nummer?
Det går självklart bra att flytta med ditt gamla nummer. I steget Nummer klickar du i Flytta mitt nummer och väljer det datum du önskar få numret flyttat på.
Behöver jag säga upp mitt gamla abonnemang?
Ditt gamla abonnemang kommer automatiskt att sägas upp den dagen som ditt nummer flyttas över till oss.
Ifall du har uppsägningstid på abonnemanget så startar den på flyttdagen och abonnemanget avslutas först när uppsägningstiden är slut, vilket innebär att du kan få betala för två abonnemang samtidigt. Därför rekommenderar vi alltid att innan en nummerflytt ta kontakt med nuvarande operatör och kontrollera allt tillsammans med dem.
Kan jag använda samma mejladress på flera abonnemang?
Ja, självklart går det bra!
Kan man ha abonnemang om man är under 18?
Om du är under 18 år kan du inte själv stå på abonnemanget utan då måste du ha en målsman som står som abonnemangsägare men du kan nyttja abonnemanget.
Hur får jag min tipsrabatt?
Vad kul att du har blivit tipsad av en vän! För att ta del av din tipsrabatt behöver du be din vän skicka sin tipslänk till dig, den finns att hitta på Mitt Vimla under tipsningar i menyn.
Klistra sedan in tipslänken i din webbläsare så kommer du till en ny ordersida med alla härliga tips-priser, och via den gör du bara din beställning som vanligt! Känns det ändå svårt att förstå kan du gärna kika in vår tipsguide eller kontakta supporten.