Vanliga frågor innan beställning
Gör ni en kreditupplysning?
I samband med varje beställning görs en kreditupplysning som är giltig 12 månader framåt.
Skulle du inte gå igenom kreditkontrollen kan du fortfarande slutföra din beställning genom att välja kortbetalning samt ha Utlands- och betaltjänster inaktiverat på ditt abonnemang.
Kan jag välja ett nytt nummer?
Det går jättebra att välja ett nytt nummer när du gör en beställning på vimla.se/bestall. I steget Nummer klickar du i Ge mig ett nytt nummer och därefter väljer du ett av de nummer som dyker upp i listan.
Kan jag flytta med mitt nummer?
Det går självklart bra att flytta med ditt gamla nummer. I steget Nummer klickar du i Flytta mitt nummer och väljer det datum du önskar få numret flyttat på.
Kan man ha abonnemang om man är under 18?
Om du är under 18 år måste du ha en målsman som står som betalningsansvarig på ditt abonnemang.