Checklista inför nummerflytten
För att din nummerflytt ska gå så smidigt som möjligt är det alltid bra att se till så att följande stämmer:
1. Dubbelkolla så att ditt telefonnummer inte har bindningstid hos din nuvarande operatör. Har du bindningstid kan du fortfarande boka in en nummerflytt till oss men välj då datumet efter bindningstiden upphör för att nummerflytten inte ska nekas.
2. Ditt telefonnummer ska vara registrerat i ditt personnummer. Har du ett kontantkort behöver du först registrera ditt telefonnummer i ditt personnummer hos din nuvarande operatör. Det gör du lättast via företagets mina sidor eller ser vår guide för kontantkort.
3. Om ditt nummer står på en annan person eller ett företag i dagsläget går det fortfarande att flytta numret till oss men du och ägaren till numret behöver fylla i och signera en digital fullmakt för nummerflytt.
För privatperson: vimla.se/fullmakt
För företag: vimla.se/fullmaktforetag