Vad kan jag göra själv om surfen inte funkar?
Följ dessa steg om surfen inte fungerar i din enhet:
- Sätt på och sedan av flygplansläge i telefonen.
- Om du har ett fysiskt simkort > starta om din enhet utan SIM-kortet isatt. Har du ett eSIM > starta om telefonen som vanligt.
- Dubbelkolla så att mobildata är aktiverat i enheten, är det redan igång kan du stänga av det och sedan aktivera det igen. Har du eSIM, se till så att mobildata är aktivt för eSIM:et.
-
Se över så att dina APN-inställningar för internet matchar de som visas på APN för just din enhet.
- Om du har ett fysiskt simkort> testa ditt SIM-kort i en annan enhet. Fungerar det i en annan enhet kan det vara något fel på enheten eller dess inställningar. Har du ett eSIM kan detta steg ej göras.
OBS! Om du befinner dig utomlands behöver utlandstjänster vara aktiverade inne på Mitt Vimla samt dataroaming aktiverat i din telefon för att surfen ska fungera.
Om du har fler frågor eller behöver vidare hjälp logga in på Mitt Vimla för att chatta med oss eller starta ett supportärende. Ange även vilken telefonmodell du har samt bifoga bilder på dina APN-inställningar.