Samtalsproblem: Utgående
Följ denna guide om du har problem med att ringa samtal i din enhet:
1. Starta om din enhet utan SIM-kortet isatt.
2. Gå in på Mitt Vimla > Betalningar och säkerställ att du inte har någon förfallen faktura.
3. Dubbelkolla så att personen du försöker ringa inte har igång stör ej, råkat blockera ditt telefonnummer eller har appen Filter igång.
4. Ring med dolt nummer (ange #31# innan numret du vill ringa).
5. Fungerar det bättre om du provar att ringa utomhus? I så fall kan det vara täckningen inomhus som inte räcker till.
6. Testa ditt SIM-kort i en annan enhet. Fungerar det i en annan enhet kan det vara något fel på enheten eller dess inställningar.
Fungerar det fortfarande inte efter du provat ovan steg vill vi att du chattar med oss och berättar vilka steg du provat så får du vidare hjälp av en supportexpert.
OBS! Befinner du dig utomlands eller försöker ringa ett utländskt nummer behöver du först aktivera utlandstjänster inne på Mitt Vimla.