Nekad nummerflytt: Annat personnummer
Om du ska flytta in ditt nummer till oss men får avslag på din nummerflytt med anledning att numret står på ett annat personnummer behöver vi söka om nummerflytten fast med rätt personnummer.
Det som krävs för att din nummerflytt ska bli godkänd är att både du och den som äger numret hos nuvarande operatör är över 18 år samt att ni fyller i och signerar en digital fullmakt med mobilt bankID så sköter vi resten.
Fullmakten hittar du på vimla.se/fullmakt
OBS! Om numret står på ett företag fyller du istället i vimla.se/fullmaktforetag tillsammans med en firmatecknare / befattningshavare på företaget.
Ska du däremot flytta ut ditt nummer från oss i ett annat personnummer är det istället hos din nya operatör som du behöver fylla i en fullmakt eller eventuellt överlåta abonnemanget på den nya ägaren hos oss innan du begär en nummerflytt till din nya operatör.
Överlåtelseblanketten hittar du på vimla.se/overlatelse
Om du har fler frågor eller behöver vidare hjälp logga in på Mitt Vimla för att chatta med oss eller starta ett supportärende.