Mitt Vimla / Appen
Med appen blir vardagen för dig som har som Vimla mycket smidigare, ladda ner appen på App Store eller Google Play idag och få full kontroll över ditt abonnemang och alla dess funktioner.
Hur loggar jag in på Mitt Vimla / Appen?
Du kan logga in med Mobilt BankID (behöver vara ägaren av abonnemangets Mobila BankID).
Du kan även logga in med en tvåstegsverifiering. Detta gör du med ditt telefonnummer som står på abonnemanget + lösenordet som du har valt + en SMS-kod som skickas till det telefonnummer som står på abonnemanget.
I appen kan du:
Start - Här kan du:
- Se eventuella meddelanden från Vimla gällande din nummerflytt eller missade betalningar
- Se hur mycket surf du har kvar i din surfpott
- Se hur många samtal du ringt senaste månaden
- Se hur många SMS/MMS du skickat senaste månaden
Surf - Här kan du:
- Se hur mycket surf du har kvar
- Se din sparade månadssurf från månad till månad
- Se din extrasurf
- Köpa extrasurf
- Se vilken surfpott du använder just nu
- Se hur mycket surf du förbrukat månad för månad det senaste året
- Se eventuella datapaketsköp i utlandet
Betalningar - Här kan du:
- Betala dina fakturor/göra ett nytt försök på kortdragning
- Se dina gamla betalningar - 12 månader tillbaka
- Se preliminärt belopp för din nästkommande betalning
- Ändra din betalmetod
- Ladda ned momsspecifikation av din betalning
Tipsning - Här kan du:
- Se din tipslänk som du kan skicka till dina nära och kära
- Se dina tipskompisar
Abonnemang - Här kan du:
- Se din nuvarande surfnivå/pris
- Uppgradera ditt abonnemang
- Nedgradera ditt abonnemang
- Slå av / på din röstbrevlåda
- Lägga in en vidarekoppling
- Aktivera utlandstjänster
- Aktivera premiumtjänster
- Se ditt SIM-kortsnummer och PUK-kod.
- Spärra ett stulet / borttappat SIM-kort och beställa ett nytt
Kontouppgifter - Här kan du:
- Se och uppdatera din information genom Hämta adress (adress och eventuell namnändring)
- Ändra din mailadress
- Ändra ditt lösenord
- Lägga till en separat faktureringsmail
- Pausa ditt abonnemang
- Avsluta ditt abonnemang
- Ge eller dra tillbaka samtycke om att Vimla får analysera din användning för att kunna ge dig bättre erbjudanden och tjänster.
Mina supportärenden - Här kan du:
-Se tidigare supportärenden och chattar du haft med supporten samt skapa nytt supportärende (finns endast på Mitt Vimla via webben)
OBS! Saknar du lösenord kan du återställa det på vimla.se/losenord genom att ange ditt telefonnummer.