Ändra betalmetod: Faktura
För att kunna välja faktura som betalmetod så behöver du ha en godkänd kreditupplysning.
Såhär ändrar du till faktura: Logga in på Mitt Vimla > klicka på Betalningar > Ändra betalmetod > Ändra till faktura.
Fakturan skickar vi i början av varje kalendermånad till mailadressen som är registrerad på abonnemanget. Du kan även hitta till fakturan på Mitt Vimla > Betalningar. För att öppna fakturan och få fram alla dess uppgifter behövs en signering med Mobilt BankID.
Om du inte har tillgång till Mobilt BankID går det att få fram betalningsinformation (som OCR-nummer, bankgiro-nummer samt belopp att betala). Du får inte fram personuppgifter samt vad fakturan avser.
OBS! OCR numret på fakturan är unikt för varje faktura och behöver därför vara korrekt för att betalningen ska inkomma rätt.
Det är därmed inte möjligt att ange samma OCR nummer för flera fakturor
Om du vill få dina fakturor till en annan mailadress kan du ange en separat faktureringsmail på Mitt Vimla > Kontouppgifter.
OBS! Betalningar med faktura hanteras av vår betalpartner Billogram, vilket innebär att det är Billogram som kommer synas på dina kontoutdrag.
Om du har fler frågor eller behöver vidare hjälp logga in på Mitt Vimla för att chatta med oss eller starta ett supportärende.