Ändra betalmetod: Kortbetalning
För att ändra till kortbetalning så behöver du först se till att ditt kort är aktiverat för internetköp hos din internetbank. Du behöver även ha tillgång till Mobilt BankID för att registrera ett nytt kort.
För att uppdatera dina kortuppgifter gör du så här: Logga in på Mitt Vimla och gå till Betalningar > Ändra > Uppdatera kortuppgifter.
Fyll sedan i dina kortuppgifter > klicka sedan på Bekräfta och gå vidare.
Därefter får du upp en ny ruta där du behöver bekräfta ändringen med ditt Mobila BankID pga säkerhetsskäl så ingen annan kan använda sig utav ditt betalkort.
Klart!
Den första dragningen från ditt kort görs mellan den 1:a-3:e varje månad.
Alla kortbetalningar hanteras av vår betalpartner Stripe, vilket innebär att det är Stripe som kommer synas på dina kontoutdrag.
OBS! Ändringen av din betalmetod sker kommande månad och påverkar inte tidigare fakturor som redan skickats ut. Har du fått en faktura skickad till dig som du inte ännu har betalat så behöver du betala den manuellt senast vid förfallodatum.
Om du har fler frågor eller behöver vidare hjälp logga in på Mitt Vimla för att chatta med oss eller starta ett supportärende.