Vad gör jag om SIM-kortet inte simmar?
Om din telefon saknar täckning eller visar Ingen service/Endast nödsamtal, börja alltid med att starta om din telefon eller slå på/av flygplansläge.
Skulle du fortfarande uppleva problem efter det och har ett fysiskt simkort kan du göra följande:
Skulle du fortfarande uppleva problem efter det och har ett fysiskt simkort kan du göra följande:
- Kontrollera att du har korrekt SIM-kort. På baksidan av ditt SIM-kort finns ett nummer på 20 siffror.
Kolla så att det stämmer överens med SIM-kortsnumret på Mitt Vimla under Abonnemanget. - Ta ut SIM-kortet från telefonen > starta om telefonen > sätt i SIM-kortet igen.
- Testa SIM-kortet i en annan telefon för att utesluta att problemet inte ligger i telefonen.
Har du istället installerat ett eSIM och ej får täckning, testa då följande:
- Slå på/av flygplansläget ett par gånger.
- Se till att du har ditt eSIM som en aktiverad linje i telefonens inställningar.
- Om du redan har ett aktivt eSIM i din telefon, testa att inaktivera detta tillfälligt. Du kan sedan slå på det igen när du fått "Ditt eSIM är aktiverat"-notisen på Mitt Vimla.
FAQ för hur du aktiverar ett eSIM hittar du här.
Om du har fler frågor eller behöver vidare hjälp logga in på Mitt Vimla för att chatta med oss eller starta ett supportärende.