Allt du behöver veta om ditt SIM-kort
SIM-leverans:
Första vardagen efter beställning skickar vi hem ett nytt SIM till dig. SIM-kortet skickas med A-post och det brukar ta mellan 2-4 arbetsdagar innan det kommer fram. Om det inte kommit fram är det viktigt att du loggar in på Mitt Vimla och beställer ett nytt genom att klicka spärra SIM under fliken Abonnemang eller hör av dig till oss så vi kan skicka ut ett nytt kort till dig.
Om vårt SIM:
Vårt SIM-kort är ett trippel-SIM som innehåller tre olika storlekar: Standard/Mini-, Micro- och Nano-SIM, så det SIM-kort du får hem ska passa i alla telefoner.
SIM-kortet är förskuret och du trycker ut den storlek du vill ha. Spara delarna av SIM-kortet för att bygga ihop och ta isär vid behov, lite som ett pussel!
SIM vid nummerflytt:
Ditt SIM-kort kommer att vara inaktiverat fram till den dag du valt att flytta in ditt nummer. Den dag ditt nummer flyttar in hos oss är också den dag vi börjar ta betalt för abonnemanget.
Du behöver inte beställa ett nytt SIM-kort i samband med en nummerflytt.
PIN-kod:
Vimlas SIM-kort är helt olåsta och ska inte begära någon kod för att låsas upp om du inte valt att lägga till det själv i efterhand. Läs mer om PIN-kod här.