Hur ändrar eller inaktiverar jag ett autogiro?
För att kunna ändra eller inaktivera ditt autogiro via Billogram behöver du ha Mobilt Bank-ID.
1. Börja med att gå till din översikt i Billogram via någon av de fakturor som du fått av oss på Mitt Vimla.
2. Klicka sedan på Inställningar uppe i högra hörnet.
3. I rutan för Automatiska betalningar så kan du sedan välja på att ändra vilken bank eller vilket konto som pengarna ska dras från, eller att inaktivera autogiro helt och hållet.4. Klickar du på Ändra så får du lägga upp ett autogiro på nytt. Se guide för hur det går till här.
5. Vill du inaktivera autogiro så trycker du på den blå knappen så den hamnar på Av
6. Bekräfta ändringen med Mobilt BankID.
7. Klart!
Om du har fler frågor eller behöver vidare hjälp logga in på Mitt Vimla för att chatta med oss eller starta ett supportärende.