Ändra betalmetod: Autogiro
För att välja Autogiro som betalmetod måste du ha fått din första faktura samt ha mobilt bank-ID. Du kan se hur du ändrar betalmetoden till faktura här.
Såhär aktiverar du autogiro:
1. När du har fått din första faktura så öppnar du den via mailet eller Mitt Vimla.
2. Klicka på Översikt i det övre vänstra hörnet > Anmäl autogiro.
3. Välj din bank i listan och skriv in ditt personnummer för att legitimera dig med mobilt bank-ID.
4. När du har legitimerat dig så kommer sidan att uppdateras och visa dina tillgängliga konton. Välj det konto som du vill att pengarna ska dras ifrån.
5. Klicka på Spara.
Betalningar med autogiro/faktura hanteras av vår betalpartner Billogram, vilket innebär att det är Billogram som kommer synas på dina kontoutdrag.
Aktiverar du autogiro dras endast kommande fakturor automatiskt. Aktuella eller redan förfallna fakturor kan du i samband med aktiveringen markera så att de också dras.
OBS! Får du "Följande konto kan inte användas för betalning" som felmeddelande när du försöker att aktivera ditt autogiro så kan du testa att välja "Annan bank" och skriva in ditt clearing och kontonummer manuellt.